Elapsed
pergi tak kembali
Thursday, March 22, 2018 ✿ 4:58 PM ✿ 0 Shutter Comments
Salam , saya tak tahu dimana lagi saya boleh luahkan apa yang terbuku , maka sini menjadi pilihan .

tanggal 24 februari 2018 adalah hari yang sebolehnya tidak  ingin berlaku . tapi apakan daya perancangan allah itu lebih dari segalanya . Makngah tercinta telah pergi mengadap ilahi . Seorang insan yang tidak pernah berkira , banyak memberi . Sungguh kuat dan redha dalam menghadapi dugaan hidup . Makngah theres a lot of thing that i want to say but its seems like theres no words comes out on that day , 

6.30 pagi

ibu got a call from makcik zara but she was all silent and ibu was seems like to understand what is going on so she rushing off to hospital permaisuri bainun . i woke up also to perfom solat subuh and after that i cant sleep so i decide to play my phone awhile before i fall asleep around 7,45 something . 

8.35 pagi

i woke up suddenly because i heard a loud cry at the living room  . Sumpah aku cakap at that time aku  dah boleh agak apa yang berlaku tapi hati cuba untuk menolak kemungkinan kebenarannya . aku keluar bilik and i saw opah and makteh was crying , jantung bagaikan nak terlucut sbb aku seakan faham apa yang berlaku and i look at my cousin and she said " makngah dah takdak " i feel lost , totally lost . i cried but then we decide to rearranged the furniture to make a space .  after that i went back to my room to take a bath . we had our breakfast , serious cakap masa tu masih tak rasa sedih yang terlalu sedih . we still can joke around ( its wrong and we shouldnt do that ) and gue siapkan daun pandan untuk dibuat bunga rampai (?) and around 11.30 something van jenazah sampai . Sesungguhnya hanya allah yang faham apa kami rasa masa tu . masa those man put the keranda in the living hall aku masih okay , masih tidak menangis kerana aku cuba untuk mencerna apa yang terjadi .

Seeloknya mereka bukak keranda itu dan terlihat la aku sekujur tubuh kaku makngah tengah terbaring tenang , masa itu jatuh luluh air mata aku . masa itu baru aku sedar , baru aku faham ini ialah realiti . Makngah aku sudah tiada . Allah sahaja yang faham . Makngah i know you wont be able to read this tapi theres a words ,  lot of words i wanna say but i cant before tak terkeluar ayat masa saat akhir .

- Makngah , you re strong woman that i ever known . 7 tahun makngah menderita dari sakit kaki biasa tak boleh jalan sampailah saat kaki makngah terpaksa dipotong . Makngah fatin nak sangat bagitau makngah yang makngah orang yang sangat kuat . makngah redha dgn ujian allah , makngah terima ujian allah . bila diingatkan balik its very devastating to see you in that wheelchair , masih tersenyum depan anak sedara , adik beradik . how you try your best untuk bangkit balik walaupun dengan satu kaki , do all the thing by your own . kami nak sangat tengok makngah pakai kaki palsu tu and boleh jalan balik . Makngah takdak mak yang tak sayang anak dan takdak kakak yang tak sayang adik serta takdak anak yang tak sayang mak , you are  our mom makngah . Kami redha makngah pergi bertemu ilahi , 4 tahun makngah menderita tiada sebelah kaki . i still remember 9/2 masa first day makngah admit ward , pukul 6 petang i went there and bring you food to eat  , suapkan makngah makan and you told me that you re so hungry and someone offers you to buy the food but unfortunately dia tipu dan lari dgn duit tu , you re so hungry at that time , kenapa ada manusia bangsat macam tu . That was the last time i saw you before you collapsed and gone forever . i really wanna tell you that we love youu really loves you . Pergilah dengan tenang pergilah berehat di sana makngah . We all know bertapa deritanya makngah menangung sakit . Saat akhir makngah , wajahmu sungguh tenang , bersih sebersihnya dan urusan pengebumian sangat mudah dah lancar . Banyak sangat orang yang solatkan jenazah makngah masa tu 4 saf lelaki dan 1 saf perempuan . berehat la di sana , kami akan sentiasa mengingati mu makngah . tercapailah hajat makngah nak jumpa atok . Selamat tinggal buat insan yang disayangi kami bakal menyusul kelak . we all know you re happy there . Selamat Tinggal . -

if anyone happen to read this , mohon sedekahkan alfatihah buat arwah makngah saya . Terima kasih :)

 and for those who wonder , makngah saya tak kahwin takdak anak , maka kami anak anaknya 

Older PostNewer Post
Me You Home
DashboardFollow

Little Disclaimer;


GIRL
Past on forget to smile because OF you

Lets Mengumpat;

Put your own Cbox. Recommended 200x65.

Credditostata;
✿ Skins by Husna
✿ Basecodes by Jaja
✿ Graphics by WeHeartIt